Filtros : "Paedagogica Historica" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Paedagogica Historica. Unidade: FE

    Subjects: HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, BIBLIOTECA ESCOLAR, EDUCAÇÃO COMPARADA, ENSINO FUNDAMENTAL, ACERVO, LIVROS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOLEDO, Maria Rita de Almeida e CARVALHO, Marta Maria Chagas de. Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950). Paedagogica Historica, v. 47, n. 5, p. 639-656, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/00309230.2011.602352. Acesso em: 30 abr. 2024.
    • APA

      Toledo, M. R. de A., & Carvalho, M. M. C. de. (2011). Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950). Paedagogica Historica, 47( 5), 639-656. doi:10.1080/00309230.2011.602352
    • NLM

      Toledo MR de A, Carvalho MMC de. Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950) [Internet]. Paedagogica Historica. 2011 ; 47( 5): 639-656.[citado 2024 abr. 30 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00309230.2011.602352
    • Vancouver

      Toledo MR de A, Carvalho MMC de. Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950) [Internet]. Paedagogica Historica. 2011 ; 47( 5): 639-656.[citado 2024 abr. 30 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00309230.2011.602352
  • Source: Paedagogica Historica. Unidade: FE

    Subjects: MODERNIDADE (EDUCAÇÃO), HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, PRÁTICA DE ENSINO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOUSA, Cynthia Pereira de et al. School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. Gent, BE: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. . Acesso em: 30 abr. 2024. , 2005
    • APA

      Sousa, C. P. de, Catani, D. B., Novoa, A., & Simon, F. (2005). School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. Gent, BE: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Sousa CP de, Catani DB, Novoa A, Simon F. School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 1-8.[citado 2024 abr. 30 ]
    • Vancouver

      Sousa CP de, Catani DB, Novoa A, Simon F. School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 1-8.[citado 2024 abr. 30 ]
  • Source: Paedagogica Historica. Unidade: FE

    Subjects: MODERNIDADE (EDUCAÇÃO), HISTORIA DA EDUCAÇÃO, ESCOLA PÚBLICA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHO, Marta Maria Chagas de. School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940). Paedagogica Historica, v. 41, n. 1/2, p. 259-273, 2005Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/0030923042000335574. Acesso em: 30 abr. 2024.
    • APA

      Carvalho, M. M. C. de. (2005). School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940). Paedagogica Historica, 41( 1/2), 259-273. doi:10.1080/0030923042000335574
    • NLM

      Carvalho MMC de. School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940) [Internet]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 259-273.[citado 2024 abr. 30 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0030923042000335574
    • Vancouver

      Carvalho MMC de. School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940) [Internet]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 259-273.[citado 2024 abr. 30 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0030923042000335574

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024